Se oli sitä aikaa . Minunkin mummoni oli pyöreä ja pehmoinen . Oli nuttura päässä ja rillit nenällä , sangat oli pudonneet , mutta hyvin sen tehtävän hoiti villalanka . Mummolla ei ollut montaakaan hammasta suussa . Sen takia puhe oli hiukan pehmeää sössötystä . Iloinen ja hyväntuulinen hän oli . Jos tuli joku "pipi" , hän puhalsi ja kappas vaan , enää ei tuntunutkaan niin kipeältä .

Minä olen nykyajan mummo . On farkut jalassa ja joskus jopa korkokengät . Tukkaa laitan geelillä ja ties millä . Kaikki hampaat on tallella . Ajan autoa ja käyn joskus shoppailemassa . Olen myös niitä hyväntuulisia mummoja . Silti olen ihan oikea mummo . Osaan kertoa tarinoita takkailtoina . -Kuuntelisitko jos kertoisin .

Minulla olisi tarina tuolta kaukaa rapakon takaa . Se kertoo kahden tytön joulun odotuksesta . Odotettaisiko vielä hiukan aikaa . Sitten kun aletaan lähettää kirjeitä juolupukille on sopiva aika aloittaa . Sopiiko näin .

Mummo